---> TeNTaNG beLiAu!! <---

My photo
Shah Alam, Selangor Darul Ehsan, Malaysia
I'm NOT a PERFECT person.. ..bit SENSITIVE but NOT too MUCH.. gud LOOKING but NOT handsome ENOUGH..

Wednesday, August 31, 2011

..:: cEriTa bULaN sYAwAL ::..

..MERDEKA ! MERDEKA !


..aku mulakan entry kali ini dengan ucapan selamat hari kemerdekaan semua !
..aku bersyukur sangat-sangat kerana dilahirkan di negara yang aman ini..
..Alhamdulillah..
..semoga negara kita akan mengecapi keamanan dan kemakmuran sampai bila-bila !

..AMINNN...

baiklah..
sekarang nih baru nak cerita pasal raya pulak..
amacam raya korang tahun nih ?
mesti meriah dengan baju yang BLING-BLING kan..
mesti korang still lagi dapat DUIT RAYA berjuta-juta..
dapat makan lemang banyak-banyak sampai BULAT perut korang..
busy melayan sanak saudara yang jauh diperantauan..
sampaikan takde masa untuk menonton drama tangkap leleh pasal raya kat tv kan..

eeeee best gila raya korang !
aku sangat jeles !
sebab aku dapat menikmati kemeriahan syawal pada waktu pagi raya jer !
time tuh jer meriah sebab anak buah aku semua ada kat rumah..
sebok buat-buat bising kat rumah aku..
sebok nak bergambar..
sebok nak usha-usha aku..
semua tuh taktik nak duit raya ar tuh !
tapi aku takde bagi sesen pun kat anak buah aku tahun nih..
hahaha jahat tak aku..
sebab kat wallet aku ada sekeping duit merah jer..
itu pun duit bos aku bagi untuk duit raya..
hahaha sadis kan..

TAPI..
lepas dorang semua balik dari umah aku..
terus rumah aku sunyi sepi melainkan kedengaran bunyi suara drama kat tv jer !
dan aku pulak dengan perasaan gembira tak terkata ini hanya mampu beraya kat dalam bilik bersama-sama dengan bantal-bantal yang penuh dengan PETA-PETA santearo dunia itu jer..
hanya mampu untuk buat peta baru kat bantal aku tuh..
hanya mampu beraya di dalam mimpi..
hanya mampu berangan untuk beraya kat rumah orang..
sadis gila kan..
orang lain sebok pegi beraya tapi aku duduk rumah jer..
aku pulak yang terpaksa melayan tetamu yang datang ke rumah aku..
memang sadis !

apa ?
kenapa tak balik kampung ?
sebab biasanya keluarga aku balik kampung lambat sikit..
biasanya raya ke-4 or ke-5 baru sampai kat kampung belah mak aku tuh..
sebab bapak aku nih utamakan tetamu yang rata-ratanya saudara bapak aku untuk beraya kat rumah aku dulu..
biasalah bila dah jadi warga emas nih kan ramai tetamu yang nak ziarah..
time-time nih jugak baru nak nampak muka yang tak kenal datang kat rumah aku nih..
tapi aku nih tak salahkan pun dorang datang..
dah nama pun raya..
nak pergi beraya dengan member lak rata-ratanya mereka semua balik kampung..
so aku dengan perasaan tak terkata nih hanya mampu beraya dengan BANTAL-BANTAL jer !

sumpah bosan gila !
kerja aku cuma MAKAN TIDO MAKAN TIDO jer kalau takde tetamu..
nak tengok tv pun takde mood..
rasa macam bosan lak drama-drama kat tv nih..

arghhh..!
wahai kawan-kawan aku sekalian..
tolonglah text or calling-calling aku sekarang nih pastu ajak aku beraya..
pleaseeee !
aku dah bosan nih..
nak jugak makan kuih-kuih kat rumah orang lain..
huh..!

sekian saja entry raya kali nih..


selamat hari raya aidilfitri kepada semua umat islam   ..
semoga raya tahun ini dipenuhi dengan 1001 keberkatan dan kenikmatan ..

(=



0 cOmM3nT!!:

Related Posts with Thumbnails