---> TeNTaNG beLiAu!! <---

My photo
Shah Alam, Selangor Darul Ehsan, Malaysia
I'm NOT a PERFECT person.. ..bit SENSITIVE but NOT too MUCH.. gud LOOKING but NOT handsome ENOUGH..

Sunday, November 6, 2011

:: cerita RAYA korban ::

..salam kepada semua blogger kat luar sana !
rasanya macam dah berapa bulan aku nih tak reti-reti nak mengUPDATEkan blog aku nih kan..
kesian kepada peminat pembaca blog aku nih..
hari-hari tengok tapi entry dia still sama..
sorry sangat-sangat ek..
bukan tak nak update blog nih..
tapi keadaan yang tak berapa nak mengizinkan..
mana taknya kan..
kalau dah balik kelas tuh terus terbongkang tidur kat dalam bilik..
lagi-lagi kalau lepas makan..
for sure aku lah orang yang pertama akan check-in kat dalam bilik tuh...
hee.. 

ok lah berbalik kepada tajuk entry aku..
pasal hari raya korban..
sebelum tuh aku nak ucapkan..

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA !


ok..
apa pengorbanan korang kali nih..
banyak tak pengorbanan korang selain korang korbankan lembu dan kambing ?
heee mesti banyak kan..

eh macam nak tersimpang pulak entry aku kali nih..
bukan apa..
juz kali nih aku nak share dengan korang apa jer yang aku dah lakukan pada hari raya korban kali nih..
korang nak tahu..
pagi-pagi lagi bapak aku dah kejutkan semua anak-anaknya untuk sembahyang  raya..
 berpesan supaya jangan pergi masjid lambat-lambat..
nanti start sembahyang awal..
kalau pergi lambat nanti dah tak ada space untuk sembahyang sebab mamat bangla dan endon akan conquer tempat dengan muka tak malunya..
so aku nih dengan sepantas semut terus siap untuk dapatkan saff kat depan..
sampai kat masjid terus aku masuk dalam masjid untuk cari tempat even time tuh dah crowded gila dengan mamat bangla kat saff belakang..
apa aku kesah kan..
terus aku masuk kat bahagian dalam dan akhirnya dapat jugak aku masuk kat tempat yang ada aircond !
selesa gila bila solat kat tempat yang sejuk nih.. (=

lepas dengar khutbah terus aku menapak untuk balik rumah..
tiba-tiba aku tertarik dengan satu amalan kat depan mata aku tadi..
you know what semua mamat bangla berpelukan antara satu sama lain untuk minta maaf ok !
orang melayu punya amalan juz salam je kan..
tapi mereka semua dengan perasaan gembira berpelukan rapat dada ke dada pastu pegang erat tangan ke belakang pastu kepala ke kiri dan ke kanan macam nak laga pipi yang kaum pompuan selalu buat tuh..
tapi dorang takde ar belaga pipi..
sumpah kalau orang melayu yang buat amalan nih memang kompem dorang cakap..
weh ko nih gay ke apa ?!
tiba-tiba nak peluk-peluk aku nih ! 
haha kan kan.. (=

lepas tuh balik rumah je terus aku makan nasi impit dengan rendang yang mak aku masak..
perghh memang 'kaw kaw' ar aku makan..
banyak gila !
sampai bulat perut aku.. (=
dan apa lagi..
lepas jer aku kenyang gila dengan santapan menu-menu yang sedap gila tuh terus aku rebah kat atas katil bilik aku..
hahaha memang tak dapat nak dielakkan tabiat buruk aku nih..
suka sangat tidur lepas makan...
aku cuba nak elakkan tapi sumpah susah gila !
korang ada tips tak tak nak bagi ngantuk kalau lepas makan nih..
kalau ada tolong share kat aku ek..
aku nak cuba !

hee ok lah..
sampai sini je ar story aku..
malas nak bercerita panjang lagi..
nanti korang bosan pulak kan..

kbai !


2 cOmM3nT!!:

Anonymous said...

nice view pasal bangla and indon....kat arab pon wat macam tue...tapi kat malaysia tak amalkan benda macam nie....

makan tidur tapi tak gemuk tak pe....nak tips ke?ko kunci bilik dari luar dan buang kunci bilik ko lam sungai...haha...

Salam Aidil Adha buat ko...!

mohd.fareez.-a.k.a-.faryz.xson said...

hahaha..
ko nk tau..
aku berbangga gila dgn ko ok..
sebab ko lah satu2nye org yg rajin komen blog aku..
terasa bangga gila bila luahan kita nih dibaca lg2 dia tuh kawan kita..
thanx taw baca entry aku yg bosan nih..!hee..~
selamat hari raya jugak ye cik nadia mamat !

Related Posts with Thumbnails