---> TeNTaNG beLiAu!! <---

My photo
Shah Alam, Selangor Darul Ehsan, Malaysia
I'm NOT a PERFECT person.. ..bit SENSITIVE but NOT too MUCH.. gud LOOKING but NOT handsome ENOUGH..

Thursday, March 3, 2011

..:: aNdAi dApAt kU uNdUrkAn mAsA ! ::..

..tup tup tup !
..eh cube u ol semua tengok kat handphone blackberry u ol..
..pastu sila tekan kat kalendar..
..korang rasa tak macam sekejab jer masa nih dah berjalan..


..tup tup tup eh dah hari jumaat lah !
..esok dah cuti !
..pastu bila hari ahad pulak tiba-tiba anda sedar..
..eh esok dah kena pergi kerja ker ??
..kalau student lak..
..eh esok dah nak kena pergi claz ker..??
..bosannya !


..rasa macam masa sekarang nih memang sangat sekejab dia lari kan!

..tup tup tup !
..nanti kita baru sedar yang kita nih dah ada anak 10 rupenya !
..time tuh ar kita rasa baru jer semalam aku masuk sekolah..
..baru jer aku belajar menulis dan membaca..
..baru jer belajar nak main semua mainan..
..baru jer semalam aku kenal dengan dia..
..baru jer aku jawab SPM..
..baru jer aku daftar masuk U or kolej..
..baru jer aku nak kenal dunia yang fana ini..
..semua rasanya macam baru jer semalam kita buat kan..

..tak pasal2 nanti kita tak sedar..
..yang umur kita dah nak cecah 40 !
..wow 40 beb !
..kejabnya umur aku dah nak cecah angka tuh !
..err panjang ker umur aku nak cecah angka itu..??
..hee itu semua kerja ALLAH kan..
..kita hanya mampu merancang jer..
..DIA yang menentukan segala2nya..

..betul cikgu aku cakap dulu..

..MASA ITU EMAS..

..tapi aku ingat lagi time aku muda2 dulu sumpah aku tak faham ape yang dimaksudkan dengan simpulan bahasa tersebot !
..aku tertanya-tanya apa kaitan masa dengan emas..
..bukan ade ape2 pun dengan MASA itu..
..biarlah dia nak berjalan..
..takde pon dia keluar emas kalau masa tuh terlepas !
..tapi baru aku sedar sekarang ini..
..setiap seminit amat berharga rupenye !
..kerana ianya tidak akan dapat patah balik..
..walau seminit pun dia tetap tak boleh nak buat u turn !


..sebab ianya akan berjalan dan berjalan ke depan !

..dan sekarang nih..
..sumpah aku rindukan masa yang telah aku lepaskan tuh !
..aku rindukan masa yang telah mengukir kenangan2 manis..
..tak lupa jugak masa ketika mengukir kenagan pahit..
..dari situlah aku belajar segala2nya..
..dari situlah aku tahu nikmatnya senyuman dan gelak tawa !


..dari situlah aku belajar sakitnya menangis !

..arghhhh aku rindukan masa yang dah berlalu !!


..andai dapat ku undurkan masa..
..aku nak menikmati sepuas-puasnya setiap detik yang berjalan !

done !!


2 cOmM3nT!!:

mohd mughni masmastur said...

tajuk membosankan..
cr yg best ckit
ok..lalallaalal

Hana Lockheart said...

andai dapat kuputarkan masa... ak nak buat psm aku dengan cepat dan segera.

Related Posts with Thumbnails