---> TeNTaNG beLiAu!! <---

My photo
Shah Alam, Selangor Darul Ehsan, Malaysia
I'm NOT a PERFECT person.. ..bit SENSITIVE but NOT too MUCH.. gud LOOKING but NOT handsome ENOUGH..

Saturday, November 27, 2010

..:: bEzA mEmAnG bErbEzA ::..

..jab jab..!!
..bagi masa aku nak mengeluh kejab..
..huhhhh.....~

..lega sikit bile dapat mengeluh nih..

..hmm ok...!!
..kali nih aku nak cerita perbezaan aku kerja dulu dan sekarang..

..kerja dulu aku memegang watak mamat 7-eleven..
..kerja aku time tuh sangat simple dan senang..
..yang senangnya tak banyak kerja yang nak kena buat hari2..
..yang aku ingat dulu aku juz buat ordering, mop lantai, jaga pos@cashier, lap pintu, basuh tandas, topup barang..
..dan yang tabole belahnya adalah aku dipaksa oleh bos aku untuk bagi ucapan 'selamat pagi, petang dan malam mengikut situasi keadaan' kepada setiap customer yang datang...
..perghh..!!
..memang berat gila aku nak ungkapkan ucapan tersebut..
..tapi aku tetap buat ok dengan ditambahkan lagi dengan seri senyuman plastikku ini..
..tapi kalau mamat2 endon, minah2 endon dan bangla yang selalu aku nampak tuh takde masa aku nak sambut dengan ucapan..
..apatah lagi nak lemparkan senyuman plastik aku tuh..
..pandang pun tak ok..!!
..hee....~
..tapi yang aku tabole lupe adalah budak2 yang kerja dengan aku semua ok..
..lagi2 dapat bos yang jiwanya takde sifat marah..
..kalau ade shortage2 tuh senang je nak tutup mata..
..tapi takde ar shortage yang melampau lampau...

..ok kerja aku sekarang pulak memegang watak sebagai mamat cashier kat carrefour..


..kerja aku boleh dikatakan lagi senang dari aku kerja 7eleven dulu..
..kerja aku juz scan item, pack item, bagitau amount dan bagi balik baki...
..itu jer...
..simple kan...??

..TAPI...
..aku tak suke kerja cashier....!!
..susah gile kalau kita kerja yang melibatkan duit nih...
..tak pasal2 aku kena bayar kalau ade shortage..!!
..kalau sikit takpe ar jugak...!!
..itu satu hal..
..kepenatan dia kalah aku mop lantai, lap pintu, basuh tandas, topup barang macam aku kerja kat 7E dulu..!!
..lemau gile bila aku nampak customer bawak barang penuh 1 troli pastu barang dia tak boleh nak kalah..
..korang bayangkan mak korang kalau beli barang dapur macam mana..
..macam tuh ar aku kena buat untuk semua customer aku..
..kalau sorang takpe..
..ni beribu ribu orang ok..
..hee saje nak bagi ayat hyperbola skit...
..tapi serius penat gile.....!!
..kena angkat beras 10kg 50kali untuk scan setiap hari...
..perghh..!!
..tak payah nak pergi gym ok untuk mengetolkan badan aku nih..!!
..huh..~

..arghh...!!
..aku lagi suka kerja kat 7e dulu..
..kalau kat 7e dulu aku boleh mengular@berehat@makan anytime..
..tapi kat carrefour nih tak boleh langsung...!!
..kalau ade short2 pulak kena bayar on da spot..
..dulu kat 7e takde pon macam tuh..!!
..tensen siot keje situ...
huh...!!

..beza memang berbeza beb...!!
..betul cakap orang...
..yang pertama tuh ar manis berbanding yang kedua, ketiga dan seterusnya..
..huhuhuhu..~


done..!!

psstt : cepat ar masa berlalu sebab aku dah tak sabar nak dapat gaji pastu nak enjoy...!!hehehe..~

4 cOmM3nT!!:

Anonymous said...

hukhukhuk..siannye kt encik model neh. patutla jrg hapdet skg. keje rupernyer. sbr k..keje elok2 aw. dpt gaji beshla nt. ilang trus pnt. hehe.

mohd.fareez.-a.k.a-.faryz.xson said...

kesian kan..
tp xpe..
nasib aku keje sebulan lebih jer..
kalau keje lama kat c2 xtau ar ape nk jd..
huhhuu..~

zOuL.MzMn said...

yang ko gatal mintak keje kat tempat yg dah tau betape crowded nye..sape soh..berlambak keje kat mid valley tu...gaji pun besar gak..

pasal jauh tue x kesah ko sebab ko kan ade moto..hish!!..sengal..

mohd.fareez.-a.k.a-.faryz.xson said...

perghh nak pulak aku keje kat tgh2 bandar tuh..
lg2 kat mid tuh..
aku rase lg crowded ade ar..
lagipun kat mid 2 celah mane yg nak amik aku keje sebulan ni jer..
huhuhu..~

Related Posts with Thumbnails